Відбулася позачергова 54 сесія Білоцерківської міської ради

|  12. 07. 2018

12 липня відбулося пленарне засідання 54 позачергової сесії Білоцерківської міської ради VII скликання, яке провів міський голова Геннадій Дикий. Усі питання порядку денного були обговорені під час спільного засідання депутатських комісій перед початком сесійного засідання.
 

 

 

 


Геннадій Дикий: «Податки мають бути зважені, але сплачувати їх повинні всі»

У першу чергу під час засідання сесії було розглянуте питання «Про внесення змін до додатку 2 до рішення міської ради від 29 червня 2017 року № 951-34-VII «Про встановлення місцевих податків і зборів у м.Білій Церкві на 2018 рік».

Після детального обговорення дане рішення було підтримане депутатами. Прийняттям цього рішення міська рада затвердила ставку податку за земельні ділянки під житловим фондом, гаражними та гаражно-будівельними кооперативами, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами і дачними будинками фізичних осіб у розмірі 0,1% від їх нормативної грошової оцінки, таким чином зменшивши її у 15 разів. У результаті ця сума становить близько 35 грн на рік за одну сотку землі.

Також були затверджені ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 1,5% для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та 0,1% для фізичних осіб від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – 1% від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно з даним рішенням, було рекомендовано відповідному контролюючому органу здійснити перерахунки відповідно до внесених змін.

Прокоментував прийняте рішення міський голова Геннадій Дикий:

«Враховуючи, що до 2017 року в Білій Церкві діяв статус Чорнобильської зони, жителі нашого міста були звільнені від оподаткування. Відповідно, Білоцерківська міська рада не розглядала даний податок. У зв’язку зі змінами у податковому законодавстві та скасуванням Чорнобильської зони жителям міста прийшли платіжки з непосильними для сплати сумами.  Відповідно до перехідних положень Податкового кодексу України, міська рада має право прийняти зараз і зменшити цей податок – для тих громадян, які мають його сплачувати. Хотів би також наголосити: незважаючи на те, що деякі категорії громадян, які повністю звільнені від сплати земельного податку, а це інваліди І та ІІ груп, особи, які виховують трьох і більше дітей, пенсіонери за віком, учасники бойових дій, в т.ч. на сході України, багатодітні родини, ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, - все одно отримали платіжки щодо сплати даного податку. Таким чином, було порушено закон України, і від громадян зазначених категорій до міської ради надійшла низка звернень. Тому даю доручення бюджетній комісії – опрацювати ці звернення, управлінню соціального захисту та юридичному управлінню – створити робочу групу, поінформувати через ЗМІ, що люди можуть звернутися із заявами, відповідно до яких Державна фіскальна служба або скасує своє рішення і поверне кошти тим людям, які вже сплатили податок, або ж перерахує їх на наступний період. Податки мають бути зважені, але сплачувати їх повинні всі. У разі невиконання Державною фіскальною службою даного рішення міською владою буде вжито відповідних заходів».

Депутатські звернення та заяви

Під час засідання сесії була озвучена низка депутатських звернень та заяв.

Секретар Білоцерківської міської ради Вадим Кошель озвучив звернення щодо правомірності будівництва церкви на території Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Звитяга» (колишньої ЗОШ №8); депутат міської ради Юрій Оселедько зробив звернення з приводу облаштування зупинки на масиві Таращанському поблизу Білоцерківської центральної районної лікарні; депутат Анатолій Гончар висловив звернення стосовно освітлення вулиць Піщаного масиву, відкриття клубу за місцем проживання, а також дошкільного навчального закладу на даному масиві. Водночас депутат висловив вдячність міській владі за облаштування тротуару на вул. Героїв Чорнобиля, обрізку аварійних дерев на провулку Академічний.

Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо захисту прав малого та середнього бізнесу від додаткового фінансового навантаження

З проектом рішення «Про звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо захисту прав малого та середнього бізнесу від додаткового фінансового навантаження» виступив депутат Білоцерківської міської ради Андрій Король.

Як було зазначено, з травня 2018 року в Україні прийнято Кодекс газорозподільних систем, затверджений постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року №2494 зі змінами і доповненнями, внесеними постановою №304 від 10.03.2016 року, який зобов’язує облаштування вузлів обліку природного газу засобами дистанційної передачі даних, зокрема не прибутковими споживачами, що може призвести до економічної кризи кінцевого споживача.

НКРЕКП зобов’язала комерційних споживачів газу за власний рахунок встановити на лічильники обладнання для дистанційної передачі даних (модеми), тобто створила всі умови для надприбутків монопольних постачальників газу і виробників обладнання за рахунок малого і середнього, державного та місцевого бюджетів, адже газове опалення використовують на об’ємах комунальної та державної власності.

За найбільш скромними підрахунками, вартість обладнання модемом одного вузла обліку коштує близько 20 тис.грн. Крім того, на здійснення цієї роботи потрібно витратити багато часу: до 3-х місяців роботи: придбати модем, взяти технічні умови, зробити проект, провести монтаж і ввести лічильник з модемом в експлуатацію. До того ж, подальше використання вузлів обліку потребує витрат на обслуговування та щомісячну оплату СІМ-карти.

Таким чином, зазначене нововведення призведе до виникнення соціальної напруги в бізнес-середовищі, росту цін на товари і послуги, закриття підприємницької діяльності, а також відмови від газопостачання, що передбачає знову ж витрати.

Підтримавши дане звернення, депутати Білоцерківської міської ради виступили з проханням до НКРЕКП скасувати або відтермінувати регулювання шляхом внесення відповідних змін до постанови «Про затвердження кодексу газорозподільних систем» №2494 від 30.09.2015 року зі змінами і доповненнями, а до Верховної Ради України, Прем’єр-міністра та Кабінету Міністрів України – із закликом негайно втрутитися в дану ситуацію, не допустити зміцнення штучних монополій, створених на стратегічно важливих ресурсах, та знищення малого і середнього бізнесу.

Бюджетні питання

Під час сесії депутати розглянули низку бюджетних питань, з яких доповіла начальник фінансового управління міської ради Світлана Терещук.

Зокрема був затверджений звіт про виконання бюджету м. Біла Церква за І півріччя 2018 року.

Як було зазначено, рішенням Білоцерківської міської ради від 21.12.2017р. №1880-43-VIІ бюджет міста на 2018 рік було затверджено по доходах і видатках в сумі 1 831 436 616 грн, в тому числі: власні доходи загального фонду – 776 161 336 грн, міжбюджетні трансферти загального фонду (субвенції) – 1 018 403 800 грн, доходи спеціального фонду – 36 871 480 грн (в т.ч. бюджет розвитку – 5 290 000 грн).

У процесі виконання бюджету за січень-червень 2018 року план доходів загального фонду збільшено на 43 850 956 грн, в тому числі за рахунок:

- перевиконання плану доходів більше, ніж на 5% (п.7ст.78 БК України) - на 9 556 480 грн;

- збільшення міжбюджетних трансфертів – на 34 294 476 грн.

За даними казначейського звіту фактичний обсяг фінансових ресурсів бюджету м.Біла Церква станом на 1 липня 2018 року склав 1 087 025 205 грн, в тому числі доходи загального фонду – 1 056 788 831 грн, спеціального фонду – 30 236 374 грн.

Без урахування міжбюджетних трансфертів за січень-червень 2018 року до загального фонду міського бюджету надійшло 396 181 949 грн, що становить 105,1% плану на звітну дату (перевиконання становить 19 126 546 грн). У порівнянні з відповідним періодом 2017 року доходи загального фонду зросли на 18,3%, або на 61 226 997 грн.

За січень-червень 2018 року до спеціального фонду міського бюджету надійшло 30 236 374 грн, в тому числі до бюджету розвитку – 3 687 479 грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року, надходження до спеціального фонду зросли на 35,0%, до бюджету розвитку – в 2,8 рази.

За січень-червень 2018 року до бюджету міста надійшло 660 606 882 грн офіційних трансфертів від органів державного управління, в тому числі дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я – 7 580 100 грн, субвенції – 653 026 782 грн, з них 33,3% - освітня та медична субвенції.

Співвідношення складових частин доходів міського бюджету станом на 1 липня 2018 року є таким: доходи загального фонду – 36,4%, доходи спеціального фонду – 2,8%, офіційні трансферти – 60,8% (в тому числі освітня та медична субвенції – 20,0%).

Щодо видаткової частини загального фонду, то річні планові показники по видатках та кредитуванню місцевого бюджету на І півріччя 2018 р. затверджені в сумі 1 029 131 092 грн.

За даними казначейського звіту, фактичне виконання видаткової частини бюджету міста за підсумками І півріччя 2018 р. становило 995 807 909 грн, або 96,8% уточненого плану за звітний період. Виконання бюджету міста за виключення субвенцій з державного бюджету (крім освітньої та медичної) становить 590 770 433 грн, або 94,9%. У структурі видатків найбільшу питому вагу складають видатки на утримання установ соціально-культурної сфери міста - 511 090 704 грн, в тому числі:

-         освіту – 289 044 379 грн, або 56,6%;

-         охорону здоров’я – 151 331 517 грн – 29,6%;

-         культуру – 28 649 395 грн – 5,6%;

-         соціальний захист та молодіжні програми – 27 286 812 грн – 5,3%;

-         фізична культура та спорт – 14 778 601 грн – 2,9%.

Фінансування бюджетних установ проводилось із першочерговим направленням коштів на забезпечення захищених статей видатків бюджету, при цьому на заробітну плату з нарахуваннями направлено 447 058 960 грн або 75,7%; медикаменти – 4 114 681 грн або 0,7%; харчування – 10 283 611 грн або 1,7%; на оплату комунальних послуг та енергоносіїв - 51 886 273 грн або 8,8%; на інші видатки – 77 426 908 грн або 13,1% від загального обсягу видатків.

Щодо інших заходів у сфері соціального захисту населення касові видатки за  І півріччя 2018 р. становлять 5 134 329 грн, в тому числі:

1.      Відшкодування пільг почесним громадянам міста – 163 281 грн;

2.      Міська програма «Турбота» – 3 906 676 грн;

3.      Допомога дітям-сиротам, яким виповнилося 18 років – 5 430 грн;

4.      Виконання депутатських повноважень – 847 138 грн;

5.      Програма сприяння соціальному становленню та розвитку молоді, підтримки сім»ї – 74 141 грн;

6. Програма щодо залучення міською радою юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги в м.Біла Церква на 2015-2018 р. – 25 000 грн;

7. Міська комплексна програма підтримки ветеранів війни та учасників АТО – 112 663 грн.

Видатки спеціального фонду місцевого бюджету, з урахуванням внесених змін на І півріччя 2018 р. затверджені в сумі 252 542 030 грн, у т.ч. бюджет розвитку становить – 107 290 00 грн.

Детальніше зі звітом про виконання бюджету м. Біла Церква за І півріччя 2018 року можна ознайомитися на офіційному сайті Білоцерківської міської ради.

Депутати підтримали також внесли зміни та доповнення до рішення міської ради від 21 грудня 2017 р. № 1880-43-VІІ «Про бюджет м.Біла Церква на 2018 рік.

Відповідно до розпоряджень КМУ від 13.06.2018р. №420-р, №423-р введено до складу доходів:

- «Субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» в сумі 43 460 000 грн;

Збільшено:

- «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» - на 13 673 200 грн.

У видатковій частині загального фонду було збільшено обсяг видатків місцевого бюджету на суму 22 386 217 грн за рахунок:

залишку коштів місцевого бюджету станом на 01.01.2018 р. – 7 147 500 грн для збільшення видатків на оплату праці педагогічним працівникам з 01.09.2018 р.

- управління освіти і науки – 5 747 873 грн;

- відділ культури – 1 059 256 грн;

- управління з питань молоді та спорту – 262 461 грн;

- управління соціального захисту населення (центр «Шанс») – 27 182 грн;

- служба у справах дітей (центр «Злагода») – 50 728 грн.

Перевиконання доходної частини загального фонду місцевого бюджету станом на 01.07.2018 р. – 15 238 717 грн:

- збільшено видатки на оплату праці працівників органів місцевого самоврядування відповідно до постанови КМ України № 363 від 10.05.2018 р. в сумі 9 994 000 грн;

- управління освіти і науки – 1 169 517 грн:

програма «Безпечне місто» – 54000 грн;

поточний ремонт ДЮСОК (позашкільні заклади) – 10 000 грн;

співфінансування відповідно до постанови № 237 від 04.04.2018 р., розпорядження КМУ № 929-р від 18.12.2017 р. – 1 105 517 грн – придбання обладнання.

- управління охорони здоров’я - 900 000 грн:

придбання обладнання для МЦПМСД № 2 – 200 000 грн;

програма серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань – 700 000 грн;

- виконавчий комітет міської ради – 533 200 грн:

виконання депутатських повноважень – 420 000 грн;

утримання апарату виконкому – 113 200 грн;

- управління соціального захисту населення – 1 142 000 грн:

програма «Турбота» - 600 000 грн;

терцентр охоронна сигналізація – 38 000 грн;

поточні видатки апарат управління – 504 000 грн;

 департамент ЖКГ – 1 300 000 грн – благоустрій міста;

управління комунальної власності – 200 000 грн – виготовлення технічної документації на право власності.

Перерозподілено бюджетні призначення по управлінню освіти і науки в сумі 564 480 грн.

Відповідно до прийнятого рішення, було збільшено видатки спеціального фонду (бюджет розвитку) за рахунок передачі із загального фонду (перевиконання доходної частини місцевого бюджету станом на 01.07.2018 р.) в сумі 3 887 283 грн та внесено зміни до міжбюджетних трансфертів.

Відповідно до розпоряджень КМ України від 13.06.2018 р. № 420-р, № 423-р.:

- затверджено обсяг субвенцій з державного бюджету місцевими бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» в сумі 43 460 000 грн;

- збільшено обсяг медичної субвенції на 13 673 200 грн.

Проведено перерозподіл видатків по субвенції з державного бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами із загального фонду до бюджету розвитку в сумі 185 000 грн.

Для виплати заробітної плати працівникам інклюзивно-ресурсного центру проведено перерозподіл видатків по освітній субвенції в сумі 283 156 грн.

Майнові та житлові питання

Під час сесії підтримали низку майнових питань:

- «Про безоплатну передачу з балансу Білоцерківського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Білоцерківської міської ради Київської області на баланс управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, юридичних осіб комунальної власності територіальної громади міста Білої Церкви, підпорядкованих управлінню освіти і науки Білоцерківської міської ради та Білоцерківському міському територіальному центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) майна»;

- «Про безоплатну передачу з комунальної власності територіальної громади міста Біла Церква до державної власності Міністерства освіти і науки України майна».

Депутати також підтримали рішення «Про виправлення технічної описки в додатку до рішення міської ради від 29 березня 2018 року №2029-48-VII «Про деякі питання забезпечення жителів м. Біла Церква муніципальним житлом»; «Про доповнення списку претендентів на отримання муніципального житла та внесення змін у додаток до рішення міської ради від 29 березня 2018 року № 2029-48-VII «Про деякі питання забезпечення жителів м. Біла Церква муніципальним житлом», з яких доповів в.о. директора департаменту житлово-комунального господарства міської ради Альона Колотницька.

Також під час сесії було затверджено Статут Комунального закладу Білоцерківської міської ради дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Лісова казка» шляхом викладення в новій редакції.

Відповідно до Статуту, головною метою КЗ БМР ДЗОВ «Лісова казка» є здійснення заходів, спрямованих на зміцнення здоров’я дітей шляхом організації оздоровлення та відпочинку:

- рівності прав кожної дитини на оздоровлення та відпочинок;

- створення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку;

- створення умов для зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей шляхом належної організації оздоровлення та відпочинку;

- надання послуг з оздоровлення, відпочинку та розвитку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.

Основними напрямками діяльності КЗ БМР ДЗОВ «Лісова казка» є:

- оздоровлення, відпочинок та розвиток дітей;

- забезпечення своєчасною та якісною медичною допомогою;

- забезпечення безперебійного електро-, водопостачання, виконання інших робіт щодо

життєво важливих складових функціонування дитячого закладу оздоровлення та відпочинку під час перебування в ньому дітей;

- організації та здійснення заходів соціального та виробничого розвитку колективу, формування матеріально-технічної бази, створення умов для високопродуктивної праці та відпочинку працівників;

- співпраця з благодійними фондами та страховими компаніями.

Заклад розрахований на 600 місць, приймає на оздоровлення та відпочинок дітей шкільного віку від 7 до 18 років, які перебувають у зазначених закладах самостійно. Також можуть бути організовані спеціальні зміни оздоровлення та відпочинку для дітей віком від 4 до 6 років, які перебувають із батьками або іншими законними представниками. Приймання дітей до КЗ БМР ДЗОВ «Лісова казка» здійснюється з урахуванням віку та стану здоров'я дитини.

Період оздоровчої зміни становить не менше як 21 день, протягом якого дитина отримує послуги з оздоровлення та відпочинку, а період відпочинкової зміни становить не менше 14 днів.

Різне

Низку питань було заслухано у пункті «Різне». Зокрема, представником Білоцерківської міської організації «Аграрна партія України» було піднято питання розробки окремої програми щодо забезпечення пожежної безпеки в навчальних закладах, зокрема у БЗШ №11.

 У засіданні позачергової 54 сесії взяли участь депутати Київської обласної ради Максим Запаскін, Олександр Поляруш, В’ячеслав Хмельницький, представники Білоцерківського відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Київській області  та Білоцерківської місцевої прокуратури, представники громадськості та місцевих ЗМІ.