Біла Церква перша в Україні отримає термінал та мобільний додаток "Безпечна громада”

|  24. 10. 2018

24 жовтня міський голова Геннадій Дикий та керуючий справами виконавчого комітету міської ради Сергій Постівий провів зустріч із представниками Всеукраїнської благодійної організації "Українська фундація правової допомоги”, в ході якої  було обговорено участь Білої Церкви у конкурсі на отримання інформаційного терміналу та мобільного додатку "Безпечна громада”.

Ініціатива щодо проведення  Всеукраїнського конкурсу  на отримання  онлайн сервісів у сфері безпеки впроваджується Українською фундацією правової допомоги при підтримці програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження».

Заявку на участь у конкурсі було надіслано Центром правової допомоги та консультацій БМГО «Правова єдність» (керівник – Ольга Настіна). Нещодавно, за результатами роботи відбіркової комісії, саме заявка від м.Біла Церква  була обрана переможцем.  Наше місто буде першим в Україні муніципалітетом, що отримає унікальний онлайн сервіс у сфері безпеки.  Всього передбачається встановлення п’яти таких пілотних інформаційних терміналів в Україні.  

Міський голова Геннадій Дикий подякував представникам Фундації за надану можливість Білій Церкві долучитися до розвитку сучасних онлайн сервісів та електронних технологій,  які підвищать безпеку білоцерківців та спростять доступ до отримання послуг. Наголосив, що місто зацікавлено в розвитку таких систем  і в подальшому працюватиме в цьому напрямку.

Керівник БМГО «Правова єдність» Ольга Настіна зауважила, що ініціатива взяти участь у цьому конкурсі надійшла від багатьох  міських громадських організацій, подякувала Українській фундації правової допомоги за ідею створення такого сервісу.

Директор Фундації Микола Сіома  розповів про  роботу організації  щодо налагодження безоплатної правової допомоги в українських містах, допомогу в організації взаємодії між громадянами та підрозділами поліції в напрямку отримання правозахисної інформації,  забезпечення безпеки  тощо. З цією метою Фундацією було створено спеціальні інформаційні термінали, які вже встановлені у пілотних відділеннях поліції, Міністерствах та інших установах. Такі термінали поєднують сервіси поліції, інформацію правозахисних організацій та установ, центрів надання адміністративних послуг. Термінали мають не лише доступ до найбільш запитуваної інформації, а й виконують консультативно-інформаційну функцію.

Микола Сіома  також розповів про мотивацію створення такого сервісу для громад, його переваги та можливості. Він зазначив, що для звернення до державних установ та отримання відповіді на запит громадяни витрачають багато часу та в деяких випадках не отримують необхідну послугу взагалі. Крім того, людина часто не знає, які документи їй потрібні для звернення, особливості процедури подачі, до кого звертатися, та які послуги їй можуть надати.

Часто громадяни намагаються отримати від посадовця інформацію, якою той не володіє з одного боку, а з іншого - працівники органів місцевого самоврядування вимушені витрачати час для відповідей на звернення, які не належать до їх компетенції. Відсутність оперативного реагування на запити призводить до зменшення рівня довіри до органів влади, а також до витрат з бюджетних коштів на ті служби, які могли б працювати набагато ефективніше.

«Щоб вирішити цю проблему, Фундація пропонує рішення — впровадження  інформаційних терміналів та мобільного додатку «Безпечна громада», що  значно спростить комунікацію між громадянами та працівниками держустанов. Громадяни забудуть, що таке черги, знизиться кількість «нецільових» звернень, відійде неефективна комунікація, люди отримають те, що їм, безпосередньо, потрібно », —зауважив директор Фундації.

Інформаційний термінал має такі  функції та можливості:  пристрій складається із боксу та спеціально розробленого програмного забезпечення. Термінал має базові функції, які будуть доповнені відповідно до потреб громади-переможця. Сервіс може містити розділи: “Новини громади”, “Об’єднані територіальні громади”, “Звернення до органів влади”, “Безпека в громаді”, “Повідомити про правопорушення”, “Записатися на прийом/електронна черга”, “Опитування”, “Маршрут і розклад руху транспорту”, “Інформація про права”, “Повідомити про корупцію”, “Туристичний путівник”, “Мій дільничний”, який Інтегрований з модулем «записатися на прийом». Також передбачається, що термінал надаватиме інформацію про  графік роботи державних, комунальних установ, організацій, органів державної влади.

Мобільний додаток “Безпечна громада” дозволить створити прискорену та спрощену комунікацію між органами влади та місцевими жителями.

«Функції мобільного додатку включають функції терміналу та значно доповнені іншими можливостями. Наприклад, користувачі через додаток будуть отримувати повідомлення про небезпеку від працівників  місцевого самоврядування, поліції, зможуть відмічати небезпечні та проблемні локації, матимуть інтерактивну мапу з геолокацією телефону дитини, де зможуть вказати безпечну зону перебування та отримувати повідомлення, якщо дитина її залишає. Цей додаток також може стати інструментом для дослідження актуальних потреб у громаді», — повідомив Микола Сіома.

Перелік функцій мобільного додатку може бути таким: “Новини громади”, “Об’єднані територіальні громади”, “Звернення до органів влади”, “Безпека в громаді”, “Небезпечні райони”, “Повідомити про правопорушення”, “Консультація юриста” (інтеграція з сайтом Мережі правового розвитку для отримання консультацій онлайн), “Сервіси ОМС”, “Записатися на прийом/електронна черга” (міська рада, виконком, поліція, Управління соціального захисту населення,  Пенсійний фонд та ін.), “Опитування”, “Маршрут та розклад руху транспорту”, “Інформація про права”, “Повідомити про корупцію”, “Довідник містянина”, “Туристичний путівник”, “Екстрений виклик 102”, “Батьківська турбота”, “Графік роботи” державних, комунальних установ, організацій, органів державної влади.

Керуючий справами виконавчого комітету міської ради Сергій Постівий  наголосив, що такий термінал надасть широкі можливості для білоцерківців і спростить їм отримання необхідної інформації, чи процедуру звернення, але для цього потрібно максимально  врахувати і узгодити всі необхідні потреби громадян, аби у програмному забезпеченні все передбачити. Крім того, розглянути технічні можливості щодо інтегрування вже існуючих сервісів, таких як: система електронного документообігу, програма «Безпечне місто», мобільний додаток «Дозор Сіті» та інші функціонуючі в Білій Церкві електронні програми.

В ході зустрічі  представниками Фундації  було презентовано вже готові технічні рішення сервісу. Присутні обговорили можливе місце розміщення терміналу, теми розділів, які мають міститися в технічних завданнях для розробників програмного забезпечення з урахуванням потреб саме нашої громади. Зупинилися на  питаннях щодо захищеності персональних даних при зверненнях громадян через термінал,  технічних характеристиках, антивандальних моментах та ін.

Отож, присутнім на зустрічі, керуючий справами Сергій Постівий дав доручення надати  свої пропозиції щодо розділів, які можуть бути корисними для білоцерківців, їх буде погруповано за  напрямками та передано для врахування при розробці відповідних програм.

В заході взяли участь менеджер проекту Сергіна Тарнавська,  представники громадськості міста, структурних підрозділів міської ради, комунальних підприємств

Фотогалерея