Бульвар Сучасної Скульптури поповнився новими екпонатами

|  17. 09. 2021

17 вересня у Білій Церкві прозвучав фінальний акорд II Міжнародного Симпозіуму Скульптури 2021 | Synergy. Bila Tserkva! – урочисте відкриття робіт.

Протягом двох з половиною тижнів, поки проходив симпозіум сучасної скульптури біля набережної, на очах у глядачів створювалися ще п’ять сучасних скульптур з металу. Їх творили автори, які кардинально відрізняються один від одного як культурним багажем різних країн, так і особистісними творчими підходами. Потім, зусиллями майстрів, скульптури були перенесені на постаменти та доповнили алею сучасних скульптур, що на Олександрійському бульварі.

За цей час відбувалися не лише практичні етапи створення скульптурних композицій, але й лекційні заняття, диспути та обговорення, які стосувалися мистецьких процесів у світі, в Україні та в Білій Церкві зокрема.

В Симпозіумі взяли участь 6 митців з 4 країн світу: Людмила Мисько (Україна), Ілкер Ярдімчі (Туреччина), Джером і Рокі Саймонс (Нідерланди), Недім Хадзіахметовіч (Сербія) та Сонгюль Гіргін (Туреччина).

На урочисте відкриття зібралися багато білоцерківців, які прийшли підтримати митців та з цікавістю спостерігали за відкриттям нових скульптур.

Куратори проекту Валерія Голоскокова та Анна Лєдєнєва-Прахова (Booryak Curatorial Team) із задоволенням поділилися враженнями від перебування в Білій Церкві під час проекту, а також висловили слова вдячності міському голові Геннадію Дикому, депутатам та всім білоцерківцям, які допомагали реалізувати цей проєкт.

Міський голова Геннадій Дикий привітав присутніх із подією, яка вже майже стала традиційною для нашого міста, подякував скульпторам, кураторам проєкту за створення такої окраси міста та усім тим, хто допомагав митцям втілювати їхні ідеї в життя, вручивши їм цінні подарунки та подяки Білоцерківської міської ради..

«Поєднання історії нашого міста із сучасністю– дуже гарна ідея, яка неодмінно зробить наше місто привабливішим для туристів та комфортнішим для його мешканців», - зазначив міський голова.

Під оплески та зацікавлені погляди автори власноруч відкривали арт-об’єкти із різними концепціями.


Скульптура Ілкера Ярдимчі має назву «Погляд».  Нарізані частини скульптури з’єднуються і спільно утворюють значущу форму. Ефект ілюзії, що виникає у глядача під час руху навколо скульптури, перетворює процес сприйняття на гру. Як вважає автор, ігрова форма взаємодії зі скульптурою дозволить найкраще зрозуміти і відчути синергію, як таку.

«Моя скульптура має відсилку до статуї Давида Мікеланджело, яка є безумовним шедевром минулого та сьогодення. Форма напівтору символізує універсальний рух та час. Мистецтво скульптури відіграє важливу роль у самовираженні та змінах культури людства. Сподіваюся, що моя скульптура сприятиме досягненню цієї мети для міста Біла Церква», - зазначає скульптор.


Недім Хадзіахметович назвав свою скульптуру «Pegasum Novum» та є частиною циклу «Дивідуалізм та очевидна симетрія», вона має своє візуальне коріння у дослідженні та використанні  міфічних істот та їхньої  адаптації до сучасного пізнання.

Цей цикл часто досліджує процес відділення людини від природи, революцію діджиталізації та штучного інтелекту.

Різні цивілізації мали безліч літаючих істот і звірів, які не мають очевидного літаючого походження; деякі з них, як Грифон, втілили більше двох різних тварин в одному образі. Всі ці істоти вкорінені в міфах, у нашому підсвідомому масиві записів та спогадах предків з далекого минулого.

У проєкті Pegasum Novum скульптор досліджує та використовує фантастичний образ коня з крилами, без передніх ніг, інтегруючи плоскі лінійні поверхні як символічні крила. Візуальна відсутність передніх ніг в композиції, не означає, що їх  не існує. Момент, відображений у скульптурі, не стверджує, чи приземляється Пегас, чи він збирається злетіти.

Втілена композиція - це синергія ще більш неможливої цілісності, що святкує майбутнє, демонструючи той факт, що Наука - це новий Бог, і що чудеса, які робить наука, відчутні, доступні та дійсно фантастичні.

Нержавіюча сталь, що віддзеркалює оточуюче середовище, подібно відблиску лінзи, посилює фантастичний потенціал скульптури, доповнюючи уяву глядача про цю міфічну істоту.


Витвір Сонгюль Гіргін має назву «Лейла». Це скульптура про любов до природи, до людини, до життя. Скульпторка  захоплюється обрисами природних ландшафтів, використовуючи їхні елементи в своїй роботі.

«Простір в металі символізує те, як ми пропускаємо світ через себе, відчуваємо життя, дихаємо», - зазначає Сюнгюль.

Центральний елемент скульптури нагадує силует жінки. Ідея скульптури «Лейла» заснована на сумній історії кохання Лейли і Меджнуна, реальному історичному факті. Відповідно до старої перської легенди, молодий юнак Каїса (згодом Меджнун) був простим бедуїном і поетом. Він полюбив дівчину Лейлу зі свого ж племені, і в своїх віршах захоплювався її красою. Коли юнак прийшов до батька дівчини просити її руки, той відмовив. C горя Каїса покинув своє плем'я і відправився поневірятися по пустелі. Лейлу видали заміж за іншого чоловіка, який перевіз її до Іраку, де дівчина захворіла і померла. Дізнавшись про загибель коханої, Каїса збожеволів, тоді він отримав прізвисько Меджнун, в перекладі безумець і через недовгий час загинув в пустелі.

Скульптура «Лейла» це не тільки романтична історія кохання, а й музичний інструмент! Середня частина скульптури вибудувана за принципом ксилофону, розмір і розташування кожної деталі не випадковий. Ідея автора в тому, що роботу можна сприймати не тільки візуально, але і на слух. Метал - природний матеріал, має своє звучання, до якого потрібно прислухатися і відкрити для себе новий ракурс сприйняття.


Скульпторка Людмила Мисько вирішила передати тему «Синергії» скульптурою «Сходи до Неба» або «Сходи до Раю».

Як зазначає авторка, назва говорить сама за себе і скульптурний об’єкт невипадково розташований навпроти місця дислокації 72 бригади. Це абстрактна композиція, але можна побачити сходи, що ведуть у небеса, і завдяки використаному матеріалу (полірована нержавіюча сталь), зливаються з оточуючим середовищем, ніби проникають у небо.

«Звісно, крім основного, моя скульптура має безліч інших змістів і сенсів. І кожен може віднайти і додати свій. Вона продовжує мою серію, де в основі я використовую лише одну просту геометричну форму – тут – це квадрат. Вся конструкція зроблена з кубиків. У цій роботі порожнеча має таку ж вагу, як і матеріал металу. Структура створює подвійну скручену спіраль, і її можна співвіднести з колом і інтерпретувати як спосіб розгортання життєвої сили, спіраль є символом життя. Подібно до кола, спіраль пов'язана із зображенням нескінченності і втілює ідею розвитку, безперервності та космічних ритмів.», - говорить Людмила Мисько. 


Витвір Рокі та Джерома Саймонсів має форму проліску, першої квітки, яка розпускається на початку весни і є символом надії та нового життя.

«Три пелюстки нашої скульптури представляють теми серії симпозіумів скульптури у Білій Церкві, а саме три аспекти соціальної енергії: взаємодію, синергію та гармонію. Пелюстки мають прозорий квітковий візерунок і утворюють альтанку, з якої можна побачити зовнішній світ в іншому ракурсі. На підлозі є кам’яний диск із вигравіруваним слова «ОБІЦЯНКА». Гравірування зроблене автором вручну. Стоячи на цьому камені, ви можете дати обіцянку собі, іншим або світу. Це символічне місце для урочистої обіцянки знаходиться перед входом в дендропарк, куди молодята зазвичай їдуть робити весільні знімки. Ми сподіваємось, що наша скульптура «ОБІЦЯНКА» стане частиною цього щасливого ритуалу.»,  - зазначає подружжя скульпторів.

Отже, Біла Церква запрошує білоцерківців і туристів цікавитися сучасним мистецтвом, обговорювати, спілкуватися, шукати спільне і відмінності. Прекрасно, коли саме мистецтво навіть через суперечку дозволяє нам зрозуміти нас самих і – того, хто поруч із нами.

На заході також були присутні депутат Київської обласної ради Ярослав Москаленко, перший заступник міського голови Інна Новогребельська, заступники міського голови Катерина Возненко, Руслан Руденко, Олег Усенко, Василь Морський, Анатолій Кравець, керуючий справами виконавчого комітету міської ради Анна Олійник,  депутати та члени виконавчого комітету Білоцерківської міської ради, старости сіл Білоцерківської громади.

Фотогалерея